Српски језик

Поделите ову страну:

Српски језик предају: Мирослава Ђурђевић, Слађана Костић, Владанка Ковачевић, Мирјана Бркић и Душко Закић.

28.5.2019.

Радионица - вршњачко насиље кроз обраду лектире „ Дечаци Павлове улице“



Oбрада лектире „Дечаци Павлове улице“ реализована је кроз радионицу која је имала едукативни карактер. Ученици VI-1одељења подељени су у четири групе и свака група је добила јасно дефинисане задатке. Прво су изнели своје утиске о делу, а поступке јунака повезивали са свакодневним искуством и ситуацијама у којима су се сами нашли. Кроз улоге које су имали главни ликови у роману приказана је улога „вође“, „жртве“, „посматрача који смирује“ и „посматрача који подстиче насиље“.


Ученике припремала Владенка Ковачевић.


Ученици су били активни у раду и показали колико је битно развијање комуникацијских вештина у решавању конфликтних ситуација, као и стварање климе прихватања и међусобног уважавања. Радионицу су припремиле и реализовале Владенка Ковачевић, наставник српског језика и Горица Клисура, психолог школе.



Радионица - вршњачко насиље



10.01.2019.

Истраживачки рад у настави



У оквиру пројекта „Тролист“ планиран је истраживачки рад у настави као подстицај логичког и критичког мишљења. У одељењу 6/1 сви ученици су се укључили у истраживачки процес. Дефинисање проблема проистекло је након обраде романа „Мој дека је био трешња“. Ученици су, користећи различите изворе информација- интернет, телевизијске емисије, интервју, новине, статистичке податке и лична искуства људи са којим су разговарали, дошли до одређених закључака и одговорили на проблемско питање „Да ли живот на селу чини породичне односе бољим?“


Ученике припремала Владенка Ковачевић.


Презентацији ученичких радова присуствовале су Горица Клисура, психолог школе, Наташа Духанај, педагог и Весна Вујичић, помоћница директора школе.




12.06.2018.

Угледни час „Покошена ливада“



Угледни час „Покошена ливада“ део је планираних активности у оквиру пројекта „Тролист“, са циљем да се кроз игру подстиче дивергентно мишљење и машта код ученика.


Ученици 5/1 и 5/ 5 су кроз ликовну радионицу стварали свој свет природе и повезивали са песничким сликама. Оживљавајући природу - сликом, звуком и речју, указали су на повезаност човека са природом и на значај очувања природе.


Час припремиле Мирослава Ђурђевић и Владенка Ковачевић




28.03. и 30. 03. 2017.

Активна настава - Приступ роману „Мали Принц“


Реализатори: Мирослава Ђурђевић и Владенка Ковачевић



У циљу унапређивања квалитета и ефикасности наставе и активности ученика у процесу учења, реализован је угледни час Приступ роману „Мали Принц“, у 7/3 одељењу.


Први час је одражан у библиотеци школе. Ученици су упознати са начином коришћења литературе и других извора потребних за потпуније тумачење дела. Имали су задатак да селектују информације пронађене на интернету и у литератури, да на основу истих самостално ураде критички приступ делу и покажу разумевање прочитаног. Ученици су подељени у шест група и свака група је добила јасне и дефинисане задатке у вези са тематском структуром дела.


На другом часу, који је одржан у кабинету српског језика, ученици су показали изузетну креативност у изради паноа и били на висини задатка приликом интерпретације тематских јединица. Завршни део часа осмислио је ученик Срђан Гајић који је урадио игру асоцијација.


Повратна информација ученика показала је њихову жељу за чешћим учешћем у оваквом виду рада.

Часовима су присуствовале: Наталија Матић, директор школе, Весна Вујичић, помоћник директора, Горица Клисура, психолог и Наташа Духанај, педагог школе.



Час вршњачког учења

© Основна школа "Веселин Маслеша" - Сва права задржана. Израда сајта: Кио д.о.о.